Porównanie preparatów do stymulacji laktacji

Jak już wcześniej pisałam, prawie 6 miesięcy temu zostałam po raz drugi szczęśliwą Mamą ;)

Lecz macierzyństwo nie zawsze jest usłane różami. Mój problem to niewystarczające ilości pokarmu. Walczę o niego od pierwszego dnia mojej córeczki. Nie poddaje się i tak już prawie 6 miesięcy karmie ( czasami muszę dokarmiać mm) :)
Lecz, jakby nie pomagała mojemu organizmowi w produkcji mleka, zapewne skończyłabym karmić ok 3 miesiąca życia mojego dziecka.
A jak sobie pomagam? Piję codziennie jedną saszetkę słodu jęczmiennego. Może wielkich rewelacji nie ma (nie mam nawału i nigdy go nie miałam), ale karmię! i to się liczy :)
Chcę przedstawić trzy produkty, które pomagają mi w tym trudzie wykarmienia mojego głodomora. Omówię firmy, składy, ceny i moje odczucia i działania produktów ze słodem jęczmiennym. Zaczynamy!




1. PROLAKTAN
Skład: inulina, cukier, ekstrakt prażonego jęczmienia i żyta - 9%, ekstrakt nasion dyni olbrzymiej (Cucurbita maxima Duch.), sok bananowy w proszku (przecier bananowy, maltodekstryna), ekstrakt rutwicy lekarskiej (Galega officinalis L), ekstrakt liścia pokrzywy zwyczajnej (Urtica dioica L), aromat naturalny, substancja przeciwzbrylająca: dwutlenek krzemu, witamina D (cholekacyferol), tiamina = witamina B1 (monoazotan tiaminy), witamina B6 (chlorowodorek pirydoksyny), niacyna (amid kwasu nikotynowego), biotyna (D-biotyna), witamina B12 (cyjanokobalamina)

"Właściwości składników: 
Produkt zawiera ekstrakt nasion dyni olbrzymiej bogaty w L-tryptofan oraz ekstrakty rutwicy lekarskiej i liścia pokrzywy zwyczajnej.
Tiamina i witamina B12 pomagają w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych."

Cena: za 14 saszetek zapłacimy ok 22 zł

Moja opinia: Jest to produkt który stawiam na ostatnim miejscu mojego zestawienia. Skład ma długi a co za tym idzie, zawiera mało jęczmienia, który jest tu najistotniejszy. Praktycznie nie miałam po tym poprawy w ilości pokarmu. Produkt dobry, gdy kobieta chce suplementować sobie dodatkowe składniki. Plusem jest dobry bananowy smak.



2. LACTOSAN
Skład: Sproszkowany ekstrakt ze słodu jęczmiennego bursztynowy, syrop z agawy w proszku, jęczmienny beta-glukan 70%, wyciąg suchy z owoców kopru włoskiego, wyciąg suchy z liści melisy, substancja przeciwzbrylającaL: dwutlenek krzemu

"Wspiera aktywność gruczołów mlecznych kobiet karmiących, wspomagając proces laktacji (owoc kopru włoskiego).
Przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego m.in. wpływa korzystnie na procesy trawienne oraz pomaga usunąć uczucie pełności i wzdęcia (owoc kopru włoskiego).
Wpływa korzystnie na dobre samopoczucie zarówno psychiczne i fizyczne, ułatwia odprężenie organizmu oraz wpływa na spokojny sen karmiącej mamy (liść melisy)."




Cena: za 14 saszetek zapłacić musimy ok. 17 zł

Moja opinia: Produkt zajmuje drugie miejsce w moim zestawieniu. Ma dużo słodu jęczmiennego. Wielkim plusem jest melisa- która na prawdę pomaga i uspakaja w stresującej roli mamy.Wiadomo, gdy kobieta się stresuje automatycznie hamuje produkcje mleka. Jak za taką cenę produkt jest godny polecenia.


3. FEMALTIKER
Skład: Lactanell ekstrakt słodu jęczmiennego (Hordeum Vulgare), beta-glukan z jęczmienia, melisa (Melissa oficinalis), sacharoza, aromat karmelowy.

"Dietetyczny środek spożywczy specjalnego przeznaczenia medycznego do postępowania dietetycznego w celu wspomagania laktacji Femaltiker w składzie jako główny składnik zawiera ekstrakt słodu jęczmiennego, który jest źródłem dobrze przyswajalnych polisacharydów. Jednym z najważniejszych polisacharydów jest beta-glukan, który uczestniczy w procesach metabolicznych związanych z produkcją mleka. Beta-glukan stymuluje komórki przysadki mózgowej do intensywniejszej produkcji prolaktyny, która wydzielana do krwi wpływa na rozpoczęcie oraz utrzymanie produkcji mleka przez pęcherzyki mleczne gruczołu piersiowego. Produkt ma zastosowanie w przypadku potrzeby pobudzenia fizjologicznej laktacji szczególnie na początkowym jej etapie tj. od 2 doby po porodzie.
Zawartość melisy w preparacie wpływa łagodząco na objawy stresu, który może towarzyszyć matkom karmiącym, w szczególności tym, które mają problem z wywołaniem lub utrzymaniem laktacji."

Cena: za 12 saszetek zapłacić musimy ok. 25 zł

Moja opinia: Mój numer 1 w zestawieniu. Po tym produkcie na prawdę u mnie widać poprawę w ilości pokarmu. Może nie jest to nawał ale Córeczka ma co zjeść. A głodomorem jest ;)
Nie ma zbędnych składników i ma w składzie MELISĘ, która jest fantastyczna. Jedynym minusem jest cena, lecz czego nie zrobi mama dla swojego dziecka;) Produkt ma bardzo fajny smak i na prawdę wspomaga laktację.

Mam nadzieję, że wpis okaże się dla Was- Mamy przydatny :) Pozdrawiam Was cieplutko i wytrwałości życzę :P

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ziaja Jeju- Płyn micelarny, pasta do mycia twarzy i tonik

Jogurty naturale Zott Primo

Piwo bezalkoholowe Łomża