Kaszki BOBOVITA PORCJA ZBÓŻ


Witam, witam po dłuższej nieobecności. Oczywiście jestem Mamą zabieganą, prowadzącą własny interes, niemająca czasu nawet na przyjemności jakimi jest testowanie nowości ;)
Ale, udało się coś spróbować. A mianowicie dzięki mojej ulubionej platformie do testowania trnd próbujemy (tzn. mój Synio próbuje) nowe kaszki BOBOVITA PORCJA ZBÓŻ PO 10 I 8 MIESIĄCU ;)

W zestawie ambasadora znajduje się:
•3 x Kaszka BoboVita dopasowana do wieku Twojego dziecka
• Przewodnik projektu trnd, pełen przydatnych wskazówek i informacji
• Broszura BoboVita Porcja Zbóż – Rola zbóż w diecie dziecka

Ja dostałam kaszki z kategorii Po 8 i 10 miesiącu.

Może jak mam w zwyczaju zacznę cytować ulotki i to co producent ma nam do przekazania
"kaszki BoboVita:
• to pełnowartościowy posiłek z różnorodnych składników- 8 rodzajów zbóż, owoców i mleka modyfikowanego,
• zgodnie z najlepszą praktyką i przepisami prawa są bez konserwantów i sztucznych barwników,
• a każda partia zbóż przechodzi nawet ponad 600 testów jakości i bezpieczeństwa."









Teraz przyjrzyjmy się składu poszczególnych kaszek BOBOVITA

Kaszka bezmleczna 7 zbóż zbożowo-jaglana bez dodatku cukru, pełnoziarnista:
Skład: zmielone zboża pełnoziarniste 96,3% (pszenica 88%, owies 2,9%, proso 1,8%, jęczmień 1,8%, żyto 1,8%), mąki 3,6% (kukurydziana 1,8%, ryżowa 1,8%), witamina B1 (tiamina)
Jak dla mnie jest to bardzo dobry skład. Kaszka jest przeznaczona także dla dzieci z nietolerancją laktozy i kazeiny. Swego czasu byłby to dla mnie jeden z nielicznych produktów.




Kaszka mleczna 7 zbóż z płatkami kukurydzianymi z bananem i pomarańczą bez dodatku cukru.Skład: Mleko modyfikowane 49% (odmineralizowana serwatka w proszku (z mleka), odtłuszczone mleko w proszku, oleje roślinne (palmowy, rzepakowy, kokosowy, słonecznikowy), lecytyna sojowa),zmielone zboża pełnoziarniste 21% (pszenica 19,2%, owies 0,6%, proso* 0,4%, jęczmień 0,4%, żyto 0,4%), chrupki ryżowe 10% (mąka ryżowa 7,3%, mąka kukurydziana 2%, serwatka w proszku (z mleka)), owoce 8,5% (płatki bananowe 5,5%, pomarańcza w proszku 3%), płatki kukurydziane 8%, maltodekstryna, mąki 1,3% (ryżowa 0,9%, kukurydziana 0,4%), witaminy i składniki mineralne (C, E, tiamina (B1), B6, A, biotyna (B7), D, wapń, żelazo, jod).


Za dużo tego składu. Nie rozumiem po co dodawać oleje roślinne, skoro wiadomo że to wytwór chemiczny. Także mleko w proszku itp. Po co dodwać do kaszki mleko modyfikowane skoro można ją przyżądzić z każdym innym mlekiem, ktore byłoby o wiele zdrowsze dla dziecka.


Kaszka mleczno-ryżowa z chrupkami ryżowymi, owocowa, bez dodatku cukru. Skład: mleko modyfikowane 54% (odmineralizowana serwatka w proszku (z mleka), odtłuszczone mleko w proszku, oleje roślinne (palmowy, rzepakowy, kokosowy, słonecznikowy), lecytyna sojowa), mąka ryżowa 23%, owoce 13,4% (jabłko w proszku 12%, płatki bananowe 0,9%, gruszka w proszku 0,5%), chrupki ryżowe 7,5% (mąka ryżowa, mąka kukurydziana, serwatka w proszku (z mleka)), maltodekstryna, witaminy i składniki mineralne (C, E, tiamina (B1), B6, A, biotyna (B7), D, wapń, żelazo, jod), naturalny aromat waniliowy, Maltodekstryna jest nośnikiem owoców w proszku oraz witamin

Komentarz jak wyżej. Zbędne mleko modyfikowane.







Podsumowując: jak już wiecie, jestem zwolenniczką naturalnych i ekologicznych produktów. W związku z tym wolę mojemu Synkowi ugotować zmieloną kaszkę jaglaną czy też gryczaną na mleku ekologicznym z mojego gospodarstwa.
Jednak z braku czasu czasami sięgam po tego typu kaszki. Wybieram tylko te o najprostszym i najbardziej naturalnym składzie. Z pewnością sięgnę po Kaszkę bezmleczna 7 zbóż zbożowo-jaglana bez dodatku cukru, bo moim zdaniem ma najlepszy skład i mogę ją przygotować z każdym mleczkiem ;)
Mój Synek jednak wybiera kaszkę z chrupkami ryżowymi, gdyż uważa je za chipsy ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ziaja Jeju- Płyn micelarny, pasta do mycia twarzy i tonik

Jogurty naturale Zott Primo

Piwo bezalkoholowe Łomża